Donderdag 29 juni

30 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hebben via de camping een shuttle geboekt downtown San Francisco. We vertrekken om 09.30 uur en worden om 21.00 uur op hetzelfde punt weer opgehaald. We hadden graag naar Alcatraz gegaan maar deze was weken geleden al volgeboekt. We besluiten eerst door Chinatown te lopen, maar dit zegt ons niet zoveel. Dus dan maar naar de beroemde pier 39: Fishermanwarf. Dit lijkt op een groot pretpark met heel veel (maar dan ook veel) eettentjes en shops.
Op de steigers zien we zeehonden liggen.
We gaan fietsen huren om over de Golden Gate Bridge te fietsen en kunnen dan met de ferry terug. Er waren geen specifieke damesfietsen dus ook ik moest met mijn been over het zadel heen gaan. Oef, dat is wel even wennen en niet gemakkelijk op en af stappen .
Het rondje is in totaal 8 mijl fietsen maar..... er zijn wel wat heuvels onderweg...
Natuurlijk stoppen we vaak genoeg voor foto's en op een gegeven moment zien we walvissen!!! zwemmen. Een geweldige ervaring om over deze brug te fietsen!
De ferry vaart dicht bij Alcatraz langs dus mooie gelegenheid om foto's te maken. Ondertussen zijn we wel verbrand want het was vanochtend grijs en fris maar halverwege de dag zagen we de zon steeds meer.
Terug in San Francisco zoeken we voor Ruben een North Face en Marshall winkel op. Nadat we nog wat shirts hebben gescoord gaan we de fietsen inleveren. Hemelsbreed is het niet ver maar op de fiets in de spits is dit hier een heel avontuur. Niek is onze gids en ja, we moeten een hele steile weg omhoog. Dat wordt dus lopen. Aangekomen bij het adres blijkt het niet het juiste adres te zijn. Gelukkig brengt Henk ons naar het juiste adres. We rekenen 166 dollar af en gaan richting de shuttle. Onderweg eten we bij een tentje waarbij we wat anders gaat dan verwacht maar zij zijn uiterst vriendelijk, we krijgen 2 gratis gerechten en een blikje cola.
We zijn ruim op tijd en rond half tien zijn we doodmoe maar tevreden terug.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl