Zondag 9 juli

10 juli 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

De hele nacht heeft de airco weer aangestaan, want het koelt nauwelijks af.
We hebben besloten om na het bezoek aan de Antelope Canyon verder te reizen naar de Bryce Canyon. Het lijkt daar koeler te zijn. De omgeving rondom Lake Powell is ontzettend mooi, maar zo heet!!!
Voor half tien melden we ons bij de Canyon en om 10 uur worden we meegenomen naar de Canyon waar we ruim drie kwartier buiten (weliswaar in de schaduw) moeten wachten.
We dalen via verschillende trappen af in de Canyon en wat was het mooi! Bij elke stap zag je het weer anders. We hebben weer ontzettend veel foto's gemaakt.
Het was wel klimmen en klauteren maar beslist de moeite meer dan waard!
Om 12 uur stonden we weer boven de grond. Eerst even bijkomen van de hitte in de camper. Ruben wil trakteren bij de Mac, dus daar eerst gestopt en gegeten. Daarna "gauw" wat boodschappen doen bij de Walmart. Ik vind het maar lastig die supergrote winkels. Je loopt er wat af!
Rond 2 uur rijden we richting Bryce, een tocht van ruim 150 mijl waar we volgens de navigatie 2,5 uur over zullen doen.
We zien weer veel verschillende landschappen: woestijnachtig rood, wel bergachtig, bergen van grijs gesteente wat steeds groener wordt. Op een gegeven moment werd het landschap zelfs behoorlijk vlak met grote ranches. Daarna weer anders bergachtig en zagen we zelfs weilanden met groen gras! Dat hadden we al die weken nog niet gezien! We vonden een plekje op de campground van Ruby's Inn. Dit is een groot, ruim opgezet complex met hotel, lodges, camping, winkeltjes, zwembad enz. Dicht bij de ingang naast Nationaal park Bryce Canyon. De jongens gaan naar het zwembad en wij gaan heerlijk buiten zitten. De temperatuur is aangenaam, 28 graden. Wij zitten in een andere tijdzone, de klok moet een uur vooruit.
Wanneer de jongens uit het zwembad komen is de bbq op temperatuur voor een lekker stukje vlees.
Verder wordt er vanavond goed gebruik gemaakt van de Wi-Fi

1. Tiny:
    13 juli 2017
    Nog een paar dagen genieten van jullie mooie reis!