Dinsdag 27 juni

27 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Ook vanochtend waren we weer op tijd wakker. Na het ontbijt pakken we onze rugtassen in voor het wandelen van de Mist trail. Deze naam doet echt recht aan deze wandeling! Op een gegeven moment liepen we langs de waterval over een in stenen uitgehouwen trap en het leemk eel of het flink regende! Het duurde niet lang of we werden kletsnat. Niek en Ruben waren al ver vooruit maar ol vond het ontzettend zwaar! Mijn knieën trilden en toen we hoorden dat je dezelfde weg terug moest lopen, besloot ik terug te gaan. Henk ging verder omhoog. Achteraf kon je wel een andere weg terug en was ik er bijna geweest.... Maar goed, ik genoot van mijn wandeling en liet mij onderweg lekker opdrogen in de zon. Rond half twee kwamen Henk en de jongens terug.
Ook hun hadden genoten en zelfs een grote wilde kat (lynx?) gezien.
Terug op de parkeerplaats konden we geen kant op, we waren ingesloten door auto's. Eerst maar droge kleren aan en wat eten. Gelukkig liet 1 eigenaar niet lang op zich wachten en konden we op zoek naar een supermarkt. Zo ver van de bewoonde wereld is alles schrikbarend duur, bijv. 1 zak lays voor $5.......
We gaan op zoek naar picknickplaats met bbq en gaan daar lekker op tijd eten. Rond 19.00 uur staan we op ons nieuwe plekje op dezelfde camping. (Een plekje reserveren in dit park is ontzettend lastig, dus ik was al blij met 2 verschillende plaatsen) Overal worden we gewaarschuwd boor beren, het voedsel moet opgeborgen worden in footlockers. We werden tijdens het bbq-en nog gewaarschuwd door een ranger maar helaas geen beer gezien.

1. Warner:
    29 juni 2017
    Wat leuk dat we mee mogen genieten van jullie avontuur. Heel veel plezier gewenst.
  2. Bert:
    9 juli 2017