Maandag 26 juni

26 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Wij waren vanochtend weer op tijd wakker. Ruben en Henk maken nog even een vuurtje want een groot blok hout was nog niet opgebrand. Na het vuile water te hebben geloosd gaan we verder over de Sonora Road. Een prachtige route! Op een gegeven moment zagen we een groot meer, maar wat was het water koud! Na de lunch weer verder. Ik mag weer achter het stuur.
Het landschap verandert, het wordt minder groen en wijder. Na het stadje Sonora gaan we richting het Yosemite Park. We schieten niet zo snel op, er is ook zoveel te zien.
Watervallen, granieten rotsen, rivieren enz.
Om ongeveer 18.00 uur staat onze rv op zijn plek. Ik ga met het eten bezig, Ruben sprokkelt hout, Niek en Henk zijn met van alles en nog wat bezig. Het koelt gelukkig lekker af; we mogen de generator maar 2x2 uur gebruiken op deze camping en wegens kans op beren moeten de ramen vannacht dicht. Na het eten gaat het vuur lekker aan. Henk is erg moe en is na een douche lekker op bed gaan liggen. Wij vermaken ons wel rond het vuur. Van de buren krijgen we marshmallows welke we tussen 2 biscuits met chocola moeten leggen. Dat smaakte goed! De Amerikanen die wij ontmoeten zijn ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Om 22.00 uur wordt het vuur (volgens voorschrift) met water gedoofd en gaan we ook douchen en naar bed.