Zondag 25 juni

25 juni 2017 - Dardanelle, Verenigde Staten

We zijn al vroeg wakker en nieuwsgierig hoe het er buiten uitziet. De camping ziet er oud en rommelig uit maar de omgeving is prachtig. Deze camping heeft een hete bron waarmee het zwembad wordt gevuld.
Niek en Ruben nemen voor 14 dollar een duik. Tegen 11 uur vertrekken we richting de Sonora Pass. We slaan broodjes, water en brandstof in in Bishop. We genieten van het uitzicht onderweg. We stoppen bij Mono Lake en wandelen daar door een natuurgebied richting het meer waar we de bekende pilaren van kalksteen zien.
Even later rijden we de Sonora Road op richtig de pas. Deze weg wordt afgeraden voor voertuigen langer dan 25 feet, en dat onze rv, dus wij kunnen verder. Het is een prachtige route met veel haarspeldbochten dus we nemen er de tijd voor . En we stoppen vaak voor het nemen van foto's, we lijken wel Japanners .
Er ligt zelfs veel sneeuw langs de weg. We stellen de route bij en komen terecht bij een RV resort in Darnadelle. Het ziet er oud en vervallen uit voor ruim 50 dollar maar doorrijden vinden we geen optie. Niet veel later ligt het vlees boven de kolen en daarna gaan we een lekker vuurtje maken.
Niet lang daarna gaan we douchen en naar bed.