Woensdag 12 juli

12 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag gaan we wandelen door de Narrows. Dit doen we in de Virgin River die door het Nationaal Park Zion stroomt.
Omdat het weer niet stabiel is (het heeft vannacht geregend), is er kans op flash floods in de namiddag. Ons wordt geadviseerd om voor 14.00 uur uit een bepaald gebied te zijn. We willen niet te laat vertrekken.... en lopen rond half negen richting de shuttle. Maar wat is het druk! We moeten wel langer dan een half uur wachten voordat we een plekje in de bus hebben. We zijn rond half 11 bij het beginpunt waar we eerst een half uurtje over een wandelpad langs de rivier stroomopwaarts lopen. Aan het eind van het pad moet je het water in. Het water staat tot aan de enkels en op sommige plekken staat er veel stroming. Dus dat loopt niet gemakkelijk over kleine en grote keien. Ik heb een wandelstok gehuurd en daar was ik best blij mee. Op sommige stukken kon je over de oever lopen maar dat was wel vaak aan de andere kant .
Dus al zigzaggend tussen hele hoge rotsen wandelen we stroomopwaarts. We zien boven ons maar een klein streepje blauwe lucht. Niek en Ruben vinden mijn tempo te laag en gaan vooruit. We spreken af dat ze om 13.00 uur teruggaan (want we moeten dezelfde weg terug)
Vanochtend was het bewolkt toen we startten maar ondertussen was het opgeklaard, maar je weet niet hoe het weer in een ander deel van het gebied is en we nemen de waarschuwing dan ook maar serieus.
Net toen de rivier smaller en waarschijnlijk dieper ging worden (het aantal wandelaars is al behoorlijk afgenomen) kom ik Niek en Ruben tegen. Niek heeft buikkrampen en moet naar de wc.... Dat betekent eerst het hele eind teruglopen. Hij krijgt de sleutels mee. Ruben baalt wel maar gaat toch met Niek mee. Wij gaan ook terug maar in een lager tempo met af en toe een pauze .
De zon schijnt nu in de kloof en warmt ons goed op, al houden we onze voeten mooi koel . Wanneer we weer op het wandelpad lopen, merken we pas goed hoe warm (heet) het eigenlijk is. Rond 4 uur zijn we terug bij de canper. Niek lag in bed en Ruben kwam net terug van douchen en ging ook lekker op bed liggen. Na wat te hebben gegeten en opgeruimd gaan Henk en ik zwemmen. Even later komt Niek ook; Ruben is in slaap gevallen.
Ik geniet op een ligbed van de zon en het zwembad totdat de zon achter de bergen is. Niek steekt de bbq aan en ondertussen doen ze een spelletje Yatzee. Na het eten wordt er wat hout gehaald en maakt Ruben een kampvuur. Niek en Henk zijn moe en gaan om 10 uur naar bed en tegen half 12 liggen Ruben en ik er ook in.

1. Tiny:
    13 juli 2017
    Wat klinkt dat gezellig en huiselijk.