Terug naar Passau

18 augustus 2023 - Obernberg am Inn, Oostenrijk

Zaterdag 12 augustus:

Vanochtend moesten we om half acht klaarstaan voor de transfer richting Passau. Dus om 7.00 uur gauw nog even ontbeten en daarna de fiets uit de stalling gehaald.  We moeten 4 hotels af en rond half 10 waren we echt op weg. Om 10.45 uur hadden we een tussenstop van een half uur. Niet veel later gingen we van de snelweg af (om files te vermijden) en gingen we via de toeristische route. Niet verkeerd. We zagen veel herkenningspunten van het fietsen. Wel mooi om het ook bij zonlicht te zien😆.
Im half 1 waren we in Passau en op advies van medereizigers heb ik nog even de fiets gepakt richting de binnenstad. Mooi maar erg warm. Toen ik het zat was ben ik richting de auto gefietst en wat blijkt: parkeerplaats gesliten tot half 6...
En het was net 15.00 uur. Nog wat gefietst en een parkje opgezocht met uitzicht op Passau n daar lekker gelezen. Om 5 uur richting de auto gegaan via de voetgangers ingang en de fiets op de auto geladen. Ik had wat moeite metvde fietsendrager vast te klemmen; ik dacht dat hij uitgezet was door de hitte; maar volgens mij had ik er de stroomkabel tussen. Die ziet er niet zo fris meer uit. De stroom van de trekhaak is sowieso niet heel lekker. Bij de richtingaanwijzer knippert hij precies andersom. Ook geeft hij een signaal bij rechtsaf. Dus iets om na te laten kijken wanneer ik thuis ben.
Ik zit nu in een pension in Obernberg am Inn. Eindelijk met een balkon met uitzicht.
Hier is de keuken gesloten van vrijdag tm zondag. Iets verderop zit een restaurantje, daar een heerlijke spies met rijst gegeten.
Nu zit ik heerlijk op het balkon mijn verslag te typen.  En dan zien we wel weer wat morgen gaat brengen. Ik hoop in ieder geval Mieke met de trein naar Salzburg 🥰

20230812_11152220230812_19514120230813_06572520230813_100619