In de regen naar Krems

10 augustus 2023 - Krems an der Donau, Oostenrijk

Vanochtend ging om 7 uurcde wekker want er moet echt gefietst worden. De luikjes open... en het was droog buiten!

Toen ik om kwart voor 9 buitenkwam met de fiets begin het te spetteren en het is 80 km niet droog geweest. Waren mijn schoenen afgelopen nacht eindelijk droog; na 2 uur begon  en mijn voeten albte soppen en na 4 uur had ik bijna geen droge kleren meer aan...

Ik voelde me vandaag net Pieter van den Hoogenband; die zwom toch ook achter een koek aan? Dat gevoel had ik vandaag ook, in de verte was het steeds lichter maar blijkbaar fietste ik met de bui mee.

En toch heb ik wel genoten; de omgeving is prachtig. Van heuvelachtig boerenland naar bergachtig. Ook vaak mooie wilde bloemenbermen.

Op een gegeven moment zat ik er toch een beetje doorheen; kreeg zadelpijn en had trek en wilde wel graag ergens binnen zitten. Maar tja, alles is niet op bestelling.  In een bushokje even uitgerust en een broodje gegeten. Dat voelde al beter. En in een dorpje verder even cappuccino en sanitaire stop.

Weet je dat je het besef van tijd verliest wanneer je zo in de regen fietst met het rustgevende getik van regen op je capuchon? Net alsof je in de voortent zit😀

In Nederland zou ik geen 80 km in de regen willen fietsen en nu zijn ze eigenlijk voorbij gevlogen...

Om half 3 was ik bij de Stift van Melk, ik had hiervoor een voucher gekregen.  Ik heb deze reis al heel veel bijzonders gezien, maar dit! Was nog veel meer dan dat. Foto's mocht ik niet maken, dus 2 ansichtkaarten gekocht. Na een uurtje had ik het wel bekeken en ben ik, via de Altstad, naar haven gefietst. Want die boot wil ik vooral niet missen; mijn accu en mijn benen waren te leeg voor nog 30 km.

Ik was mooi op tijd en ging nog even een restaurant binnen voor iets warms. Ondertussen was het buiten al wel droog, maar ik nog niet. Daar trof ik weer de 4 uit Emmen, bij hen aan tafel aangeschoven. Zij hadden in een andere stad geslapen en hebben vandaag niet zo ver hoeven fietsen. En zo over en weer onze ervaringen gedeeld. Ook op de boot bij hen aangeschoven.

De boottocht was prachtig. Dwars door de Wachau (werelderfgoed van eeuwenoude wijnbouwcultuur). Op de boot heb ik even droge kleren aangetrokken.

Om 16.15 uur kwamen we aan in Krems. Dwars door het mooie centrum naar het hotel gefietst. Hierbij was geen restaurant; dus een tafel gereserveerd bij een restaurant van de lijst van ANWB. Was een hele gezellige, drukke tent. En niet onbelangrijk: lekker gegeten!

Even lekker genoten van een bad en zo lekker slapen 😴

20230809_09161620230809_10230520230809_10384820230809_11342220230809_13452520230809_14330920230809_15143020230809_15182120230809_163515