Woensdag 5 juli

5 juli 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

We haasten ons vanochtend niet en de jongens slapen een beetje uit. Ik doe nog even een was en hang deze buiten te drogen. Met zon en wind is deze binnen het uur droog.
Rond half 11 vertrekken we richting de Grand Canyon. Ik mag achter het stuur en doe mooi kalm aan. (Henk vindt dat ik soms te hard rijd en teveel rem....)
Rond half drie staan we op ons plekje op de camping binnen het park. Deze heb ik 5 maand van te voren kunnen reserveren.
De temperatuur is gestegen en Henk wil graag nog even lekker op de camping blijven. We doen samen een spelletje en lezen wat. Om half 5 maken we ons klaar voor ons eerste bezoek aan de Grand Canyon. Wij hebben helemaal niet het idee dat we er zo dichtbij zitten. (Het zou de Veluwe kunnen zijn...)
Het park kent een shuttle systeem met verschillende routes. Wij kiezen, op aanraden van een ranger, het verste punt en willen een stuk teruglopen voor de zonsondergang. Onderweg met de shuttle zien we dan voor het eerst dat grote gat in de grond! Zo bijzonder! En prachtig!
We maken veel foto's en merken dat we voor de zonsondergang lopend niet op tijd op het juiste punt komen. We pakken voor het gemak nog maar even de shuttle.
De zon ging onder om 19.45 uur en daarna wordt het al snel donker. We zijn om 21.00 uur terug en steken de bbq nog even aan voor een lekker stukje vlees. Het is al ver na elven dat we in bed liggen en we besluiten om voor de zonsopgang (05.15 uur) de wekker niet te zetten.