Maandag 3 juli

3 juli 2017 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

We hebben de hele nacht de airco aan gehad. De temperatuur is boven de 30 graden gebleven. Henk, Niek en ik zijn al vroeg wakker en gaan lekker zwemmen in de rivier.
De eerste jetskis en powerboten komen alweer voorbij. Het water is heerlijk fris. We doen kalm aan em vertrekken rond half 12 richting de route 66. Ik heb voor 2 nachten kunnen reserveren op een camping in de buurt van Williams. Dan zitten we in de buurt van de Grand Canyon en is morgen het Slide Rock State Park ook af te rijden. Dit deel van de route 66 is heel anders dan ik me had voorgesteld: met haarspeldbochten en erg onherbergzaam.
Wel komen langs Oatman. Dit is een stadje zoals ik me had voorgesteld alleen is alles hier op toeristen ingesteld.
In Kingman nemen we weer een Amerikaanse lunch.
Het is ondertussen al rond half vier. Hierna wordt de route behoorlijk recht maar de traditionele dorpjes ontbreken hier ook. De omgeving wordt wat groener en wijdser. Af em toe zien we koeien lopen.
In Williams doen we boodschappen bij de Safeway. We slaan ook flink wat bbq-vlees in. Helaas krijgen we op de camping te horen dat kolenbbq en open vuur is verboden. Dat is wel jammer van onze nieuwe weber en vlees. We nemen vanavond maar genoegen met een stuk stokbrood of een kant en klare maaltijd.
De jongens zijn al snel terug van het onverwarmde zwembad. Het koelt hier behoorlijk af. Dat zal wel een stuk lekkerder slapen.
We doen een spelletje Yatzee waarbij Niek de meeste punten weet binnen te slepen.

1. Beja:
    7 juli 2017
    Leuk om jullie avonturen te lezen, ga nog lekker genieten met elkaar.