Naar de kust

1 augustus 2019 - Fornaci, Italië

Vanochtend werd ik wakker van getik op de tent.... regendruppels.... en onweer in de verte. Daar hadden we niet op gerekend. Gauw uit bed om het een ander op te ruimen. Gelukkig viel het nog mee en stonden we onder een grote boom.

Ondertussen werd Carla ook wakker en we overleggen wat we doen: kruipen we er weer in of maken we er een lange dag van? Het wordt het laatste. We pakken de tent in en ontbijten met crackers met geitenkaas en jam.

Helaas gaat de receptie pas om 8 uur open, dus we kunnen nog niet verder. Ondertussen gaat het harder regenen en we zoeken een plekje onder een overkapping. Om 8 uur afgerekend en de navigatie ingesteld op Portofino.

We komen langs Milaan.... Het was er druk... Maar stonden gelukkig niet vaak en lang stil. Voor de terugweg moeten we misschien wel op zoek naar een andere route; op de andere baan zien we dicht bij Genua wel een giga file door wegwerkzaamheden.

Bij Rapollo verlaten we de autostrada en gaan richting Portofino. Maar we zijn niet de enigen die die kant op gaan. We zien bij een haven een veerboot en Carla komt met het voorstel om met de boot verder te gaan. Goed idee! Dat stond ook als tip in de reisgids!

Nu nog een plekje voor de auto. We gaan een "parking" binnen. Maar deze is volgens mij berekend op fiatjes. Carla durft het niet aan met mijn auto, dus omgewisseld. We krijgen assistentie van de parkeerbeheerder. Elke bocht moet ik in 2x nemen. Gelukkig hoeven we maar 2 verdiepingen omlaag.....

Even later lopen we richting de haven. Het is licht bewolkt, waait een beetje, echt lekker! Wat een leuk centrum heeft San Margarita! We kopen water en een broodje.  Om 13.15 hebben we de boot. De zee is best wel ruw en we deinen aardig. Binnen een kwartier zijn we in Portofino. Wat een prachtig stadje! Er liggen hele dure jachten op zee en in de haven.

We klimmen naar boven om ons als Japanners te gedragen. Weliswaar zonder selfiestick😀.

We kunnen bovenop gelukkig doorlopen naar een mooi kerkje, scheelt een extra klim!

We bellen alvast met camping Smeraldo voor een plekje. Er is nog plaats maar we kunnen niet reserveren. We zullen zien.

We vergapen ons aan de etalages, wat een prijzen! Maar ja, geen wonder, gezien wat er in de haven ligt. Portofino is een vakantie plaats voor de jetset!

We slenteren wat rond en drinken voor 5 euro een heerlijke cappuccino. Om 16.00 gaan we weer richting de auto.

Dankzij Carla's assistentie lukt het om zonder krassen uit de parkeergarage te komen! Even later zitten we weer op de autostrada richting Smeraldo. Het lukt ons niet om het adres in de navigatie in te voeren. Op een gegeven moment verlaten er de autoweg en volgens we de weg langs, nee, door de kust. Want het is een en al tunnels. Zo smal, dat er maar 1 rijstrook is welke met stoplichten voor beide richtingen geregeld wordt.  Carla vertelt net dat er in deze tunnel een uitgang naar camping is... zo bijzonder... We rijden er voorbij en zien dat het camping Smeraldo is! Te laat! Even verderop is een opening om te keren. We wachten op het groene licht en nemen nu de afslag naar de camping. De camping was eigenlijk vol maar voor een klein tentje was bijna helemaal achteraan nog plaats. Hiervoor moeten we wel over het plekje van onze buren; een stel jongens aan waterpijpen en hele voorraad alcohol🤔 maar ogen heel vriendelijk 😉

Plekje is best groot en we sluiten aan de bij de rest. We staan gelijk aan zee! Super gaaf!

We zetten de tentjes op en krijgen stroom van onze buurjongens. De tentjes zetten we uit voorzorg maar vast met stenen. Want het waait wel iets. Gelukkig totaal niet koud!

We eten een heerlijke pizza en natuurlijk Tiramisu als toetje! Wat was die lekker! We bestellen ook nog een kopje koffie. Echt een kopje! Een grote slok en hij was op.... niet echt erg want hij was sterk en er werd geen melk bij geserveerd.

We genieten na op ons plekje en sluiten de dag af met een bezoek aan de sanitaire ruimte😉. Deze zijn best goed te noemen  maar niet veel ruimte voor je spullen.  Je stapt vanuit de deur zo de douche bak in🤔

1. Rimmy:
    1 augustus 2019
    Als Carla het stuur overgeeft is het ècht eng
  2. Wanda Okken:
    1 augustus 2019
    Genieten dames!, veel plezier!