Langs het Gardameer

6 augustus 2019 - Malcesine, Italië

Vanochtend was het wat bewolkt maar de temperatuur was lekker. Maar het nodigde nog niet uit tot zwemmen😊

We genieten van het ontbijt wat voor ons klaar staat en bedenken een invulling voor deze dag. Het wordt een wandeling naar een dorpje verderop; daar nemen we de kabelbaan naar boven als het redelijk helder is; anders nemen we de boot naar de Limone: een dorpje aan de overkant. Ons doel eerst is dus Mascarpine. De zon doet goed z'n best maar het is nog goed te doen. De afstand valt wel een beetje tegen: volgens Google Maps was het 1,5 uur, het werden er ruim 2! Het is een prachtig stadje met leuke winkelstraatjes maar we willen graag even zitten. Die voeten even wat rust gunnen😉 en ook de inwendige mens niet vergeten😋.

Rond half drie zijn we bij het dalstation, sluiten netjes in de rij aan.... ondertussen wel even proberen of we nog e-tickets kunnen krijgen maar hiervoor heb ik een apart wachtwoord van creditcard nodig welke ik niet heb of niet meer weet....

Maar mensen wat een wachten: eerst in de rij voor de tickets en daarna in een nog langere rij voor de gondels....

Volgens mij waren we pas om 16.00 uur boven en daar stond me toch al een rij voor de terugweg! Dat beloofd wat! We genieten van het uitzicht, ijsje en nog meer uitzicht.... jammer genoeg is het heiig, dus zien we niet het hele Gardameer. Ondertussen is mijn telefoon leeg, dus niet veel foto's kunnen maken😪

Tegen kwart over 5 sluiten we ook aan in de rij voor de terugweg en een uurtje later staan we weer beneden. Het vele wachten was jammer van de tijd, maar dat mag de pret niet drukken. Nog wat souvenirs uitgezocht en mezelf getrakteerd op een mooie riem en natuurlijk een tas!

We genieten van een lekkere pasta op een terrasje met glas rosé. Ach, wat een leuk en gezellig stadje!

Nu maar hopen dat we met de bus terug kunnen want teruglopen zien onze voeten niet meer zitten😂

We komen terecht in een toeristische bus die net niet bij ons hotel stopt maar dat is af te lopen. En dat voor maar 1,20 per persoon!

Terug in het hotel wordt er eerst even contact gelegd met het thuisfront en sluiten we de dag af met een glaasje (beker) aan het water.

Nu is Klaas Vaak nog niet geweest; dus heb ik mijn blog alvast maar geschreven. Blijkbaar wil ik zo lang mogelijk genieten van mijn vakantie 🙂.

Morgen rijden we richting Zuid-Duitsland; ik ben benieuwd waar we morgenavond slapen 😊

1. Tiny:
    6 augustus 2019
    Geniet nog eventjes, het einde is bijna in het zicht! 😊