Onderweg naar het Gardameer

5 augustus 2019 - Malcesine, Italië

Dat is weer anders wakker worden! Gewoon uit bed stappen en de wc binnen een paar stappen te bereiken!

Hoewel ik mijn luchtbed wel lekkerder vind liggen....

We halen ons ontbijt en kop koffie bij de supermarkt en genieten hiervan in alle rust. Wat een verschil met de vorige camping! Om 10.00 uur zijn we uitgecheckt en gaan we op pad. Nog de laatste foto's van San Gimignano en dan via een toeristische route richting Florence.

Wat is de Toscane mooi!

We komen langs een dorpje waar een markt is maar helaas vinden we binnen loopafstand geen parkeerplaats....

We stoppen in Greve in Chianti; volgens de reisgids bekend om zijn vele soorten wijnen en zijn winkeltjes op het plein.

We kiezen voor een cappuccino en wat petit fours en neuzen rond in de winkeltjes. Er is ook een winkel met prachtige handgemaakte kleding, lakens e.d. O, wat een plaatje!

We gaan verder en kiezen ervoor om richting de autostrada te gaan. Op een gegeven werd het voor mij wel spannend... tankstation afgesloten en het lampje van de reserve brandde al...

De volgende moest ook nog te halen zijn, maar die laatste km's waren voor mij wel hele lange km's!

Rond 16.00 komen we bij het Gardameer. Natuurlijk gelijk een foto!

Wat is het hier druk! Men ligt hier kop aan kont op het soms maar 3 meter brede grindstrand, naast de drukke doorgaande weg. Zo wil je toch geen 3 weken vakantie houden!

Ons hotelletje ligt in Brenzone, een beetje lastig te vinden want het lijkt alsof je een voetgangerszone in moest rijden. Er is een smal weggetje achterlangs en aan het eind daarvan stond Albergo Case Este.

Wat een leuk hotelletje! Klein zwembad en vanuit ons balkon kijken we links naar de bergen en rechts richting  het meer. We zien daarvan niet veel, maar toch!

Er is voor 5 euro per dag nog plek in de garage en met hulp van parkeerassistent Carla komt dit ook weer goed.

Er is geen restaurant bij het hotel en we mogen gebruik maken van de tuin/terras/bbq. We halen wat boodschappen en leggen het vlees op onze camping gril. Lekker met een glas rosé en salade😋 en natuurlijk Tiramisu als toetje😊.

Na de afwas wandelen we langs het meer richting het volgende dorpje. We vinden dat we wel weer een ijsje hebben verdiend. En genieten hiervan aan een haventje.

Na een lekkere douche sluiten we de dag af met een flesje radler op het balkon. Want wat is het nog lekker buiten!

1. Karla:
    5 augustus 2019
    Nu pas de tijd genomen om je blog te lezen Henny. Maar wat ontzettend leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen 😄