Luieren en naar Lucca

3 augustus 2019 - Torre del Lago Puccini, Italië

Wat hebben we slecht geslapen! Tot 0.00 uur was er disco; dat is op zich wel logisch op zo'n grote camping. Maar halverwege de nacht werd iedereen wakker van geschreeuw: een hele boze Italiaan! Wat ging hij tekeer! Hij hield maar niet op. Af en toe hoorde je zijn vrouw ook; vreselijk! Op een gegeven moment kwam de politie en werd het gelijk stil.  Volgens andere campinggasten ging hij daarna weer verder, maar dat heb ik niet meer gehoord.

Ondanks alles waren we alweer vroeg uit de veren. Genieten van ontbijt en rust voor de tent. Tegen 10 uur vertrekken we naar het zwembad; het is er heerlijk rustig. Meer muggen dan mensen! Want die muggen! Ook tijgermuggen! We zitten onder de muggenbulten! Door een Nederlander worden we geattendeerd op een plaatselijk middel tegen deze muggen; direct naar de campingwinkel! En inderdaad! De jeuk verdwijnt en muggen blijven op afstand.

Het zwembad is heerlijk! Rondom ligstoelen met parasols.

Op een gegeven moment hadden we genoeg van de zon en haalden we wat lekkers voor de lunch en genieten hiervan in de schaduw voor onze tent.

De stoeltjes gaan achterover en de oogjes dicht....

We doen een wasje en vertrekken rond 17.00 uur richting Lucca. Een prachtig stadje. Het oude centrum is ommuurd en huisvest talloze winkeltjes en restaurantjes. En natuurlijk ook historische gebouwen.  We dwalen door de straatjes, genieten van een heerlijk ijsje en eten op het bekende ronde plein.

Rond 22.00 uur waren we weer op onze campingplek. Was weer een geslaagde dag!