Via Cinque Terre naar Viaraggio

2 augustus 2019 - Torre del Lago Puccini, Italië

Vanochtend zaten we al op tijd voor de tent om te genieten van onze unieke plek. We besluiten broodjes te kopen en te gaan ontbijten op een plateau bij de zee. En tegelijkertijd nemen we een duik. Wat is het water heerlijk! Het is vannacht ook niet veel afgekoeld, we hadden het zelfs nog warm in onze tentjes!

Tegen 10 uur gaan we bij het groene licht de tunnel in en rijden richting La Spezia. We kiezen voor de toeristische route. Wat was ik blij dat bijna niemand die neemt! Zo smal! Op een gegeven moest ik ook hier een bocht in 2x nemen.....

Halverwege maar verder op de autostrada. Wat is La Spezia groot! En druk!! We willen vanuit hier met de trein naar de Cinque Terre: 5 schilderachtige stadjes die niet of nauwelijks met de auto te bereiken zijn.

Het lukt ons niet snel om een parkeerplaats te vinden. Op een gegeven wilden we het met de auto proberen, maar we zagen die smalle wegen niet zitten.

Lang leve Google Maps! We vinden een gratis parkeerplaats op 10 minuten lopen van het station.

Natuurlijk duurt het even voordat we tickets hebben maar rond 13.00 rijden we. De stadjes liggen ongeveer 10 minuten van elkaar af. In principe zou je dit ook kunnen wandelen, maar dat is in de zomer veel te heet. Bovendien is een deel afgesloten. Dus ik bewaar nog iets voor een andere keer😊 (met Wanda?

We hebben tijd voor 2 van de 5 stadjes.

Ontzettend schilderachtig! Maar daarvoor heb ik geen talent dus het worden foto's, veel foto's!

We willen op tijd richting de auto, want we moeten nog een camping vinden. Dit lukt niet helemaal want het is ontzettend druk! Ook in Italië rijden ze niet altijd op tijd en vol is vol! Dan wacht je maar op de volgende trein🤨

Onderweg naar de auto doen we even boodschappen en bij de auto bellen we even wat campings. Bij camping Italy (hoe toepasselijk) hebben ze op dit moment nog plaats. Ook wanneer we er zijn hebben we nog ruime keus. We staan heerlijk in de schaduw, niet ver van het toiletgebouw, ook niet onbelangrijk 😊.

We gooien de tentjes uit... maar wat een pech! Ze zijn stuk!! Zou ik ze dan toch niet goed opvouwen? Wat balen! Maar gelukkig hebben we ook nog een grotere tent bij ons. Het duurt alleen wat langer om deze op te zetten. We hebben besloten om 2 nachtjes hier te blijven, kunnen we even bijkomen.

Carla kookt weer een heerlijk potje en na een kop koffie zijn we er weer bij.

Even rondgelopen op de camping, is ontzettend groot! Het sanitair is wel schoon maar niet modern! Een groot deel hurktoilletten en een deel van de douches werken op muntjes en andere met een key.  Je moet het maar weten!

Rond 23.00 uur liggen we erin onder het genot van luide muziek van de camping en terugkerende vakantiegangers.

1. Henny:
    2 augustus 2019
    Mooie foto's Henny!
  2. Rimmy:
    2 augustus 2019
    Zo te zien, vermaken jullie je goed.
    Mooie indruk door de foto’s
  3. Wanda Okken:
    3 augustus 2019
    Hele leuke verhalen! Geniet ervan dames!