Naar het Como meer

30 juli 2019 - Domaso, Italië

Vanochtend waren we al voor 8 uur klaar met inpakken.  Broodjes gehaald en gezellig ontbeten. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. En dat is niet leuk! Het loopt zo anders dan gepland!

Rond half tien rijden we de A61 op richting Basel. We hebben een rit van ruim 7 uur voor de boeg. Het werden er bijna 10. We hebben de tijd genomen om onderweg te stoppen en hebben lang in de file gestaan voor de Gothard-tunnel.

Vanaf Zwitserland rijden we in een prachtige omgeving. We rijden langs het meer van Lugano naar het Como-meer.  We hebben niets gereserveerd en hopen een plekje te vinden op camping Europa! Maar wat een camping! Oud en rommelig! Tig trapjes op om op de plek te komen. Ook naar het toilet moeten er trapjes genomen worden. Nee, dat zien we niet zitten.

Via google gezocht naar een andere camping. Sommige waren al vol... Gelukkig hebben ze een half uurtje verderop nog een plekje vrij. We staan nu in het midden achter tenten en caravans. Hopelijk hoeft er morgenvroeg niemand vroeg te vertrekken want dan liggen we in de weg.

De tentjes staan zo. En we gaan het stadje in voor een bord spaghetti bolognese, salade en een glas wijn. Want wat hadden we trek! Op de terugweg een ijsje opgelepeld op een bankje aan het meer.

Daarna douchen en naar bed...

1. Henny:
    30 juli 2019
    Jeetje Henny, voor het eerst jouw blog gelezen! Wat een " andere " start van jouw vakantie! Hopelijk nog veel te genieten! Surviver!
  2. Jos:
    30 juli 2019
    Hoi Henny, ik lees vanmorgen ook voor het eerst je blog. Wat een wending van de vakantie, maar mooi dat het zo ingevuld kon worden. Veel plezier in Italië! Geniet ervan! Ciao!