Zondag 13 augustus

18 augustus 2023 - Salzburg, Oostenrijk

Na weer een lekker ontbijt, de auto ingepakt om richting Salzburg te rijden. Wat schrikken! Ik rij achteruit en de koppeling blijft hangen en ik krijg 'm niet meer in de vooruit. Met heel veel kracht lukt het, maar de auto maakt heel vreemd geluid en rijdt niet. Wat nu? De alarmcentrale gebeld; en op een gegeven moment werd me gevraagd of ik de koppeling met de hand omhoog kon doen. Dat lukte en daarna kon ik gewoon weer rijden! (Is nagevraagd bij technische dienst) Pfffff wat een opluchting!

Mijn route ging naar het Almbachtalklamm; een kloof in de buurt van Salzburg.

Prachtige wandeling met heel veel trappen. Laten mijn benen dat nu net gewend zijn😀

Wel werd het hogerop steeds warmer, af en toe wat verkoelend bergwater scheppen vanaf de wand is dan lekker!

Ik durfde niet de hele tour te doen want ik wilde nog graag inchecken voordat ik Mieke ga ophalen.

We hebben allebei een 1 persoonskamer; wel heerlijk gedateerd en je stapt binnen in de badkamer🫣. Dit maakt wel dat je een mooi uitzicht hebt😀.

Ondertussen contact gehad met Mieke; de trein tussen München en Salzburg was uitgevallen en ze kwam via een alternatief.

Besloten om toch richting het station te gaan, misschien kreeg ik daar meer informatie. Het was daar helemaal een chaos van gestrande reizigers.

Ondertussen weer contact gehad met Mieke; misschien kon ik haar ergens halen?

Zij was ondertussen in Übersee, op een klein uurtje afstand (incl file bij de grens).

Gauw onderweg en iets voor half 8 was ik daar. Ze nam een medereiziger mee, een meisje die haar had geholpen met al het gedoe onderweg. Zij moest naar Schladming, dus eerst terug naar station Salzburg. Wij daar op zoek naar een restaurant. Het had een Mac kunnen worden, maar gekozen voor een ander terras. Helaas was de keuken net gesloten, daarom ons getroost met taart (met ongezoete! slagroom) We hadden allebei al een broodje op, dus hiermee komen we de nacht wel door.

In het donker richting het pension... lastig hoor, het is hier behoorlijk onverlicht... maar rond 10 uur waren we er en zijn bijna gelijk gaan slapen