Woensdag 16 augustus

18 augustus 2023 - Ramsau am Dachstein, Oostenrijk

We waren al op tijd uit de veren. Daarna eerst naar de supermarkt geweest om ons ontbijt te scoren. Voor het huis wat ruimte gecreëerd om lekker te kunnen zitten. We gebruiken de klapstoelen van Mieke, deze zitten beter dan dat wat er staat. Ook wordt de ruimte nogal gebruikt voor opslag.... De eigenaren hebben  waarschijnlijk onlangs de bovenverdieping uitgebouwd en de tuin heeft niet hun topprioriteit.
De ochtend hebben we luierend bij het huisje doorgebracht. Daarna de lunch als picknick ingepakt en op stap gegaan.  Wij zijn richting Filzmoos gereden. We genieten al onder het rijden. Ergens richting een bergalm gereden.... hopelijk komen we straks niemand tegen. Er stond een mooie grote boom op de juiste plek; een prima plek om te lunchen en lezen. Op een gegeven moment hoorden we gerommel en ja hoor, er kwam een donkere lucht aan! Gauw alles in de auto en naar beneden gereden; gelukkig komen we niemand tegen want ook hier hadden we een smal pad opgezocht🙈.
We bleven de bui mooi voor. Via Filzmoos naar Radstadt gereden. Hier wat leuke winkels bekeken en een ijsje gegeten. Het valt me op dat er hier best wel veel mooie winkels met woonaccessoires zijn.
Op de terugweg boodschappen gedaan  voor ons diner en thuisgekomen hiermee aan de slag. Na het eten is Mieke nog lekker buiten gaan lezen en heb ik mijn wandelschoenen aangetrokken. Even een klein rondje in de buurt maar het wordt al snel donker. Deze dag was weer snel voorbij 🥰