Kamperen in de regen

29 juli 2019 - Winningen, Duitsland

We hadden voor vandaag nog geen echte plannen, dus lekker kalm aan gedaan. Zo zaten we dus rond half 11 aan het ontbijt met bijna de laatste broodjes van het restaurant. Je kunt namelijk bij het restaurant ook ontbijten of broodjes halen.

Op buienradar zag ik dat er buien zouden overtrekken en ik dacht dat het wel handig zou zijn om de tent alvast op te ruimen nu het nog droog was. En om de komende nacht in pop up tentjes te slapen. Zo gezegd, zo gedaan: het opvouwen ging sneller dan opzetten en we waren nog niet lang klaar of het begon te miezeren. Maar onder de tarp had je daar geen last van!

We hadden er niet aan gedacht dat hier op zondag geen supermarkten open zijn. Dus ja, hoe doen we dat? Misschien op zoek naar een camping met winkeltje? We besluiten er 1 op te zoeken. De camping hebben we wel gevonden maar de winkel niet. Bij navraag was deze er ook niet😬

Oké, plannen zijn er om gewijzigd te worden, daar zijn we immers vanaf dag 1 al mee bezig. Dus zo soepel als we zijn bedenken we dat het zonder boodschappen ook wel gaat lukken.

Maar wat nu  te gaan doen?

Er moet in de omgeving ergens een hele lange hangbrug hangen.... We besluiten om deze te gaan bezoeken.

De auto parkeren we in het bewuste dorp en we gaan wandelen. Jammer genoeg is het niet droog.... Dus paraplu mee. Ik twijfelde wel of ik op die brug zou durven met mijn hoogtevrees...

De eerste meters vallen mee. Maar op een gegeven moment ging hij toch echt wiebelen! Ik ging graag terug (Ook gedaan😉)

Op de terugweg het smalle pad door het bos genomen. Hier nagenoeg geen regen.

In een dorpje aan de Moezel hebben we een lekkere pizza gegeten. Bewust een kleinere genomen ..... hebben ze geen ijs/toetjes! Dan maar bij het restaurant van de 1e avond een ijsje eten.

Komen we daar.... "We gaan sluiten" en op de camping gaan ze ook sluiten... zelfs geen koffie. Maar we mogen wel gebruik maken van het terras met overkapping. Dat is fijn, want ondertussen zijn Harry en Carla gearriveerd en is het harder gaan regenen. We maken het ons gezellig met oploskoffie, Wanda's rum, kaas en worst. Voor we het in de gaten hebben is het 0.00 uur. Tijd om de luchtbedden op te zoeken want we willen morgen om 7.00 uur opstaan.