Donderdag 17 augustus

18 augustus 2023 - Ramsau am Dachstein, Oostenrijk

Donderdag 17 augustus
We blijven vroege vogels....  Het was erg mistig.... dus alle gelegenheid om met onze hoofden in de wolken te lopen😄
Rond half 9 broodjes en iets lekkers gehaald en niet lang daarna moesten we de schaduw alweer opzoeken. Het is heerlijk zitten hier met mooi uitzicht.
Het plan is dat ik een stukje ga wandelen bij de Silberkarklamm (was maar 10 minuten vanaf het huisje) en dat Mieke hier een plekje in de schaduw zoekt.
Na wat spannende momenten op de parkeerplaats (steil, grind, grote gaten) de auto kunnen parkeren en een lekker plekje voor Mieke gevonden. Zelf heb ik de wandelschoenen aangetrokken en ben ik op stap gegaan. Het was een zwaardere route dan zondag. Soms moest je via stenen/keien je weg zoeken. Bijna aan het eind werd me het te rotsig en te nat. Je moest over een smalle plank het water oversteken en dat zag ik niet echt zitten. Dus daar lekker op een rots uitgerust. Ik zag al mensen terugkomen die me ingehaald hadden, dus ik zal wel niet veel gemist hebben. De terugweg ging een stuk gemakkelijker en rond half 3 was ik weer terug bij Mieke. Even bijgekomen en geluncht daarna, na een sanitaire stop bij ons huisje zijn we op pad gegaan voor onze volgende missie: kringloopwinkels... ook deze gevonden en heeft Mieke nog wat leuks gescoord.
Ergens een koffie en thee gedronken en via de supermarkt weer richting het huisje.
Vanavond aten we kipspiesjes, gebakken aardappeltjes met roerbak groenten.
We werden door de eigenaressw erop attent gemaakt dat er een openlucht concert was in het centrum. Dus na het eten richting dorp en voor onze stoeltjes een mooi plekje gezocht. Helaas gingen er na een tijdje mensen in ons beeld staan maar het klonk heel mooi.
Thuisgekomen nog even de afwas gedaan en een spelletje yahtzee. En dan zit de laatste avond in Ramsau er alweer op😪

1. Beja:
    23 augustus 2023
    Henny ik vond het leuk om je weer te volgen, je hebt weer veel avonturen beleefd.
    Knap gedaan in de regen en uiteindelijk is het toch goed gekomen met het mooie weer☀️