In de regen naar Linz

7 augustus 2023 - Linz, Oostenrijk

Ik ben er ook achter wat ik vandaag miste: een waterdicht  regenpak en een pet....

Gisteren had ik al in de gaten dat mijn regenjas niet 100% waterdicht was; en een pet lijkt me wel handig wanneer het regent. Nu zag ik niet zoveel doordat mijn bril nat en soms beslagen was.

Want jongens, wat een regen vandaag! Er werd me nog verteld dat ik gebruik kon maken van een taxi, maar daarvoor ben ik hier toch niet.... Na het uitchecken toch maar op de fiets gestapt in de stromende regen. Voor de zekerheid ook maar een regencape over mijn regenjas gedaan; dat moet toch goed gaan!

Het was een mooie route, af en toe toch gestopt voor wat foto's want in de regen was het zelfs nog mooi. Wel leuk dat je overal weer dezelfde fietsers treft; iedereen is even goed gehumeurd over het weer😄.

Na 20 km fietsen gestopt voor een kop warme chocolademelk. Ondertussen sopten mijn sokken in mijn schoenen 🙂. Na een lange pauze werd het wat lichter en ben ik weer verder gefietst.

Na 28 km kwam ik in Assach, een heel stadje met mooie promenade, gestopt voor een broodje met koffie. Toen ik buitenkwam was het nagenoeg droog, dus de regencape bleef uit.

Op een gegeven heb ik nog een extra lus gemaakt naar een dorpje Eferding wat de moeite waard moest zijn. Zag er inderdaad gezellig uit. Wel veel winkels gesloten ivm maandag of vakantie.

Na 60 km kwam ik in het dorpje Wilhering om de Rollfähre te nemen naar de overkant. Dit is een veerpont dat vaart zonder energie maar aan een touw met rollers is bevestigd.

Toen zag ik 4 fietsers (had ik vanochtend al eens eerder getroffen) vanaf de andere kant komen. Zij hadden net kloosterkerk bezocht en die zou echt de moeite waard zijn. Vond ik gisteren de kerk al heel overweldigend; maar deze was eigenlijk lelijk van de overdaad (in mijn gids staat dat het 1 van de belangrijkste rococo-gebouwen is in de Duitstalige wereld)

Daarna met het veer overgestoken naar Ottensheim en daar mijn voucher ingeleverd voor Tee mit Kuchen. Heerlijk!

Hier kwam ik weer de bekende 4 tegen; zij komen uit omgeving Emmen. Even later zag ik dat 1 vrouw van hen was gevallen op een bruggetje. Had een behoorlijke hoofdwond waarvoor ze een arts gingen bellen. Ik kon niet voor hen doen en ben dus verder gefietst... misschien zie ik ze deze week nog wel weer. Niet iedereen slaapt in hetzelfde hotel.

Ergens is een fietshelm zo gek nog niet..

Mijn accu had nog net genoeg voor de laatste 10 km naar Hotel Schillerpark. Midden in het centrum van Linz. Wat een oud centrum van prachtige gebouwen... eigenlijk te mooi.

Ik heb weer een ruime eenpersoons kamer met ligbad... daar ga ik straks lekker in bijkomen.  Vandaag gewoon simpel gegeten aan de overkant, bij het restaurant met de gouden bogen🙈

Totaal staat er 110 km op de teller van vandaag en gisteren.

20230807_10441720230807_10373220230807_10490320230807_11061820230807_13150920230807_13152020230807_14504720230807_16021120230807_15454320230807_17351120230807_194120