Van Krems naar Tulln

11 augustus 2023 - Tulln an der Donau, Oostenrijk

Het verhaal volgt nog; ik ben te druk met vakantie vieren😀

Vandaag scheen het zonnetje toen ik wakker werd😀

Na het lekkere ontbijt (zal ik straks nog wel gaan missen) stond ik om half 10 weer klaar voor de volgende etappe.  Niet zo lang, ongeveer 50 km. Om op de route te komen eerst door de mooie winkelstraat gelopen. Helaas zit mijn koffer overvol en ik mag geen extra antallen bagage meenemen, dus de handen maar aan het stuur gehouden😄

Wat een feest om te fietsen in de zon! Maar achterom kijkend zie ik toch een donkere wolken! En ja hoor, volgens buienradar komt er een flinke bui aan... nog waar wat gas erop; wie weet kan ik deze bui voorblijven...
Het landschap wordt steeds vlakker; een tijdje over een dijk langs de Donau dan weer over het platteland.
Op een gegeven voel ik druppels, onder een boom gestopt. Hier stonden ook andere NL-ers, zij adviseerden om door te fietsen want de buien blijven soms hangen. Huppekee regenjas aan en verder. Inderdaad het wordt al gauw minder en na een kwartiertje kan de regenjas weer uit. Even later gestopt voor een tosti en cappuccino.  Hier trof ik later weer andere NL-ers, die hadden de bui wel echt gehad.
Ik hoefde nog maar een klein stukje naar de eindbestemming. Bij de reis had ik een voucher gekregen voor Blumengarten Tulln; hier worden ruim 65 modeltuinen  getoond. Even de tijd genomen en daarna ingecheckt bij het hotel. Weer een prachtige kamer.
Daarna een rondje door het gezellige centrum gelopen en een tafeltje opgezocht.
Goed dat ik op tijd was want daarna liep het terras helemaal vol. Ik kreeg gezelschap van een oud mannetje die bij mij aan tafel zijn biertje opdronk 😄. Helaas verstonden we elkaar niet dus hebben het bij proosten gelaten😆
Hij wilde namelijk plaatsmaken voor 2 dames uit NL. Daar kon ik wel mee praten, even later kwamen er nog meer NL-ers die mij herkenden; dus een gezellige tijd op het terras gehad. Na een wandeling over de promenade waren de knollen op😴