Richting Nederland

7 augustus 2019 - Nieuwlande, Nederland

Waardoor het kwam, weten we niet maar we konden gisteravond/vanacht dus heel slecht in slaap komen, terwijl we echt wel moe zijn geworden van een middag staan wachten!

Rond 8 uur zijn we wakker en pakken onze koffers weer in.

Omdat ik niet bij het Gardameer wil zijn geweest zonder erin gezwommen te hebben, ga ik voor het ontbijt zwemmen. Carla gaat mee om het vast te leggen😀. Het water is een stuk frisser dan de Middellandse Zee, maar wel lekker!

Na het ontbijt rekenen we af en rijden we langs het Gardameer richting het noorden. Het is een mooie weg en na een laatste blik en foto op het meer rijden we de bergen in. We dachten dat er in het laatste stadje een markt zou zijn, maar deze hebben we niet gezien. We besluiten om de autoweg richting Duitsland te nemen en zien wel hoe ver we komen.

De eerste echte file hebben we bij de grensovergang Brenner... maar voor Füssen staat het helemaal stil. We hebben ongeveer een uur stil gestaan !

Ondertussen spreekt het weer ons niet aan om ergens te overnachten.. En zien we dat wanneer we doorrijden we tussen half 1 en 1 uur thuis kunnen zijn. Dat spreekt ons meer aan! We stoppen voor een toilet bezoek en eten een broodje bockworst en drinken een kop koffie. Om 18.00 uur hebben we nog ruim 700 km voor de boeg. Maar de A7 is lekker rustig en we schieten lekker op.

Het wordt lastiger om te rijden bij schemer en donker, vooral bij de vele wegwerkzaamheden. Verlichting kennen ze niet bij onze buren... maar het gaat allemaal goed en om 01.00 uur zijn we veilig in Hoogeveen.  Ik rij door naar de Jeulenwijk. Ondertussen staat er ruim 3900 km op de teller! Ze waren het waard! We hebben genoten!

Vanochtend lag ik nog in het Gardameer en vannacht in mijn eigen bed... onverwachts, maar deze terugreis was zo heel goed te doen!

Ik ben zo ontzettend blij dat Harry, Sanne en Carla dit mogelijk hebben gemaakt! En ook dat Fayèn haar oma zo lang heeft kunnen missen!

Fijn dat jullie hebben "meegereisd" en bedankt voor jullie reacties! Ik zal morgen de laatste foto's toevoegen!

Groetjes Henny

1. Henny:
    7 augustus 2019
    Fijn dat je weer veilig tuis bent! Het was mooi om mee te lezen! Geniet nog even na met jouw fantastische vrienden!
  2. Tiny:
    7 augustus 2019
    Weer thuis na een heerlijke vakantie! Dat zal wel weer even wennen zijn op het platteland, maar ook mooi uitzicht op de Jeulenwijk😊
  3. Henny Kroesen:
    7 augustus 2019
    Inderdaad, maar wel erg vlak🙂. Ze hebben afgelopen week hier schuin tegenover een bos gerooid; dus nu nog meer uitzicht 😃
  4. Loes:
    7 augustus 2019
    Prachtig wat hebben jullie veel gezien en gedaan, fijn dat je zo hebt genoten en dat je toch een heerlijke vakantie hebt gehad!
  5. Beja:
    8 augustus 2019
    Weer veilig thuis Henny, het was geweldig om jullie te volgen, ook prachtige foto's, hier moet je weer een jaar op teren. Maar je hebt prachtige herinneringen!
  6. Bert:
    9 augustus 2019
    Ja ja aan alles komt een eind maar jullie hebben volgens ons genoten...en wat een foto,s prachtig. Groetjes Bert en Marleen Kroesen
  7. Paula:
    10 augustus 2019
    Henny, bedankt voor de leuke vakantieverhalen en de prachtige foto's. Fijn dat jullie weer thuis zijn. Op naar de volgende vakantie!
  8. Jos:
    5 september 2019
    Leuk om te volgen Henny. Zo te lezen veel gezien en meegemaakt.