Zaterdag 15 juli en Zondag 16 juli

16 juli 2017 - Düsseldorf Airport, Duitsland

Vandaag moeten we de camper schoon inleveren. Ik ben blij dat ik gisteravond al ben begonnen, want je bent toch wel even bezig. Niek en Ruben mogen zo lang mogelijk blijven liggen want anders lopen/zitten ze roch in de weg want buiten is het al erg warm. Henk neemt het bagageluik voor zijn rekening. De extra koffer komt goed van pas, de bbq en alle extra aankopen kunnen zo mooi mee. Ik heb in de handbagage rekening gehouden met een eventuele overnachting want je weet maar nooit......
Om 10 uur rijden we naar Cruise America, we krijgen een vergoeding omdat de generator stuk is gegaan en omdat we een vollere tank benzine hebben ingeleverd dan meegekregen. Dat is mooi geregeld! Ook de borg voor de camper enz. kregen we terug.
Toen we een taxi wilden regelen kwamen er nieuwe huurders met een taxi welke ons wel naar het vliegveld wilde brengen. Na 50 dollar armer te zijn geworden, zijn we voor 12.00 uur op het vliegveld. Het blijkt toch wel een redelijk vliegveld te zijn, dat was ons bij aankomst niet opgevallen. Ook hier stonden overal gokkasten.
Er stond buiten een rij, waarachter we ons netjes aansloten, maar dat bleek niet de juiste rij te zijn..... Binnen geïnformeerd waarna we achter een andere rij aansloten. Van andere reizigers kregen we te horen dat je bij zelfbedieningsautomaten zelf je boardingpassen en kofferlabels kon printen. Dat hebben Niek en ik samen gedaan terwijl Henk en Ruben in de rij bleven staan. Toen we aan de beurt waren bleek 1 koffer iets te zwaar.... iets overgepakt en Henk's oude schoenen weggegooid en het gewicht was in orde.
Daarna moesten we op een andere verdieping weer in een andere rij gaan staan voor de security. Voordat we vlogen hebben we 5x (waarvan 1 verkeerd) in een rij moeten staan! Om hald drie vertrok het viegtuig, mooi op tijd, naar Dallas. Na 2,5 uur vliegen kwamen we aan in Dallas waar het, door het tijdverschil, al 19.00 uur was geweest. Dit vliegveld was weer een maatje groter! Met een soort tram gingen we naar juiste terminal waar we ruim een uur moesten wachten voor het boarden van de volgende vlucht. Niek, Ruben en ik eten wat bij de Mac (Henk had geen zin). Er was wat tijd om te winkelen en om de telefoons op te laden.
Om 22.10 uur vertrokken we naar Londen. Het was een lange vlucht, ongeveer 10 uur. We kregen een warme maaltijd en daarna was het tijd om te slapen wat mij niet echt lukte. Alleen Henk heeft redelijk geslapen.
Het was zondag 12.00 uur in Londen toen we daar aankwamen. Om 15.00 zou ons vliegtuig naar Düsseldorf vertrekken dus dat was wel te doen. Maar je bent hier al veel tijd kwijt voordat je in de juiste terminal bent en weer door de security bent geweest. Onze koffers werden er uitgepikt tijdens de controle. We waren een schroevendraaier en een paar potjes jam vergeten.... De schroevendraaier moest achterblijven maar de jam mocht mee. Het was lang onduidelijk vanaf welke gate we zouden vertrekken en dat deed me al vermoeden dat onze vlucht wel eens vertraging zou hebben.... en inderdaad we vertrokken een uur later nadat we met bussen naar het vliegtuig waren gebracht.
Het vliegtuig moest lang en moest een poos wachten voordat we mochten vertrekken maar om 18.00 uur waren we dan eindelijk in Düsseldorf!
Door de douane en dan naar onze koffers..
zouden die ons netjes zijn gevolgd?
Bijna! Op 1 na rolden ze van de band. We hebben de vermiste koffer opgegeven, deze wordt waarschijnlijk binnen een paar dagen opgestuurd naar ons huis. (Scheelt wel even met de was)
We moesten even wachten op de shuttle service van de parking voor onze auto maar om 20.00 uur rijden we naar huis. We hebben al een hele tijd niets gegeten dus om het af te leren eerst maar via de Mac Donalds...
Om 22.30 uur waren we weer thuis na een reis van ruim 23,5 uur inclusief wachturen....
We waren helemaal op, maar kunnen terugzien op een onvergetelijke vakantie, waarin we ontzettend veel gezien en beleefd hebben!